Açıkinovasyon.com’u Birlikte İyileştirelim! Ödül Politikaları!
27.10.2010 - 11:23 | Açık İnovasyon  | Açık İnovasyon  | 31 Yorum |  Tavsiye Et

Bildiğiniz gibi acikinovasyon.com olarak fikirlerini, projelerinizi, düşüncelerinizi kısacası entelektüel sermayenizi bir değere dönüştürmek üzere yola çıktık. 8 aylık bu süre içerisinde 34 şirkete ulaştık ve bir çok inovasyon çalışması yaptık.

İnovasyonun doğası gereği yenilikçi, yaratıcı fikirlerin bulunması bizim için çok önemli bir konu. Bunun için şirketlerinin inovasyon ihtiyaçları doğrultusunda çağrılar yayınlıyoruz ve ödüller veriyoruz. 8 aydır yayın dönemimizde gördük ki ödül türü, miktarı gelen fikir sayılarında çok önemli bir etken.

Bir inovasyon çağrısına binlerce çözüm dahi gönderilse bunların içinden gerçekten şirket ihtiyaçlarını karşılayacak bir fikir çıkmayabiliyor yada tam tersi az sayıda çözüm gelen çağrılarda fikirlerin önemli bir bölümü ödül kazanmayı hak edecek derecede kaliteli olabiliyor. Çok sayıda fikrin gönderildiği çağrılarda ödül verilecek fikir bulunamıyorsa bu sefer bireysel üyelerimiz de ciddi bir motivasyon kaybı gözlemliyoruz.  İyi fikir bulunamadığı için şirket de ödül vermeye yanaşmıyor.

Bu durumun hem şirket hem birey açısından en az motivasyon kaybı ve en yüksek başarı ile sonuçlandırılması için neler yapılabilir. Ortak aklın gücüne inandığımız için siz değerli üyelerimizi bu konuda çözüm üretmeye davet ediyoruz.


YORUMLAR :  31 Yorum yapıldı.
Ortalama Puan=4,1  
1 - Ayşe Akan ( 5 Puan )
14.06.2011 17:38:30
Fikir çağrısında bulunan firmalar başvuru sayısı veya gelen fikir veya proje önerilerinin formatı konusunda bir limit veya format tanımlayabilmeli ve bu talepler karşılanmadığında vaad ettiği ödülden vazgeçebilmelidir.
Fakat bir firma uygun fikri bulamadım, hiçbir projeyi beğenmedim diyerek ödül vaadinden vazgeçememeli ve en az bir başvuruyu ödüllendirmelidir. Çünkü gelen tüm proje veya fikirleri görmüş incelemiştir ve bu paylaşımın bir bedeli olmalıdır.
Nasıl ki bir katılımcının ödül alacağı kesin değildir(üstelik oran katılımcı sayısına bağlı olarak oldukça düşüktür) ve fikrini paylaşmıştır firma da aynı riski (katılımcıyla karşılaştırıldığında oran oldukça yksektir) göze almalıdır ve vaadini gerçekleştirmelidir(gerekirse kötünün iyisini seçerek).
Çağrıda bulunan firmaların uygun fikir veya proje bulamazsam ödül vermem tavrı etik değildir.
2 - Açıkinovasyon Destek Ekibi ( 5 Puan )
14.02.2011 11:18:28
Merhaba Sıddık Bey,

Öncelikle konuyu bizlerle paylaşıp tarafımıza bildirdiğiniz için teşekkür ederiz. Siz değerli üyelerimizin fikirlerini almak ve yardımcı olmak en temel ilkelerimizdendir.
Bu iletişim aksaklıkların yaşanmaması için elimizden gelen tüm gayretin gösterildiğinden emin olmanızı rica ederiz.

Mutlu günler dileriz.
Saygılarımızla,

Açıkinovasyon.com
info@acikinovasyon.com

0213 495 73 12
3 - Sıddık S. Altunbaş ( 3 Puan )
11.02.2011 00:53:49
Sn. Emel Öztürk'ün söyledikleri son derece önemli. İnsanı muhatap alıp ona değer verme, dolayısıyla bilgilendirme kültürü ülkemizde maalesef yerlerde sürünüyor. İstisnalar dışında, bu kültürsüzlüğün öncülüğünü de ne yazık ki büyük firmalar yapıyor. Bu, herşeyden evvel son derece AYIP bir şey!. Yurtdışından kişi ve kurumlarla aşinalığı olanlar bu farkı daha iyi bileceklerdir. Artık bizim de -başta büyük kurumlar olmak üzere- bu ayıptan vazgeçmemiz gerekir diye düşünüyorum.
İnsan dediğin, karşılıklı "vedalaşmadıkça" muhatabına arkasını dönüp gitmez; öyle değil mi?
4 - Sıddık S. Altunbaş ( 3 Puan )
11.02.2011 00:37:40
1- Sitenizin farkına vardığımda herkese hararetle tavsiye ederken, ofisinizi ziyaret için telefon açtığımda karşılaştığım tavır beni hayal kırıklığına uğrattı. Bana göre klasik "hele bir dilekçeni yaz, sonra icabına bakarız" yaklaşımıydı.
2- Sn. Uğur Özgenç'in düşüncesine katılıyorum. Bir çok firma kendince uyanıklık yapıyor. Ya, gerçekten şark kurnazlığı yapıp insanların yerine göre altın değerindeki fikirlerini yok pahasına elde etmek istiyorlar; ya da yenilikçi fikrin ne kadar değerli olduğunu gerçekte kendileri de bilmiyorlar. İkinci ihtimali benimsemek benim açımdan safdillik olur.
3- Bahsettiğim ziyaret niyetinin amacı "sitenizin daha işlerlik kazanması konusunda işbirliği imkanı olabilir mi?" sorusunu gündeme getirmekti, ama olmadı; sitemimi burada bir kere daha belirtmek isterim.
4- Fikir-proje sahiplerinin de bir çoğu sahip oldukları değerin farkında değiller. Bazıları var ki, fikrini iki satırla tanıtmış ama, karşı tarafa gerekli her türlü ipucunu fazlasıyla vermiş, o fikre ihtiyacı olanın kendisini aramasına ihtiyaç bile bırakmamış. Bu söylediğim sayfanızla ilgili değil, daha genel bir tespit olduğu için okuyanların da dikkatini çekmek istedim.
5- Sayfanızda fikre/projeye ihtiyacı olanların çağrısı dışında, fikir/proje sahiplerinin çağrısına dair bir şey göremedim.
6- Madem ki, firmalarla inovatif fikir sahipleri arasında bir buluşturucu platform görevi yapıyorsunuz; o halde -başka bir yorumda değinildiği gibi- ödüllerin hakkaniyetli olması konusunda firmaları ikna etmeye çaba göstermelisiniz. Aksi takdirde, istmeden de olsa, bazı uyanık geçinen -sözüm ona- kurumların istismarına aracılık etmiş gibi bir duruma düşmenizden korkarım!
Kolaylıklar dilerim..
5 - Pınar Şiro Dede ( 5 Puan )
01.12.2010 16:22:43
İnsanlara, bu siteye girdikleri zaman, "Ben daha iyi fikir üretebilirdim" hissini vermeniz gerekiyor.

Kimin ne ödül kazandığını görmek beni hiç motive etmedi, aksine nasıl bir fikir ile beğeni kazandığını bilmemek rahatsız edici.

Herkes başarı hikayesi görmeyi sever. Bu sebeple başarıya ulaşmış insanlarla yapılan röportajlar dikkat çeker, ünlüler takip edilir.

Fikre ödül veren firmanın kendi çalışması tamamlandıktan sonra BAŞARI HİKAYESİNİN yayımlanması takipçiler açısından daha doyurucu olacaktır. Başarı hikayeleri, aynı zamanda sizin pazarlama faaliyetlerinize de katkıda bulunacaktır.

Kampanyalar bittikten sonra dereceye giremeyen fikirler de yayımlanmalı. Diğer üyelerin, yayımlanan fikirler hakkında farklı bakış açılarından yorum yapabilmesi, sadece bu platforma değil tüm fikir sahiplerine değer katacaktır.

Olaya sadece ticari kazanım açısından bakmamak gerekir. Sonuçta siz ; "entelektüel sermayeleri değere dönüştürmek.." gibi bir misyon ile yola çıkmış bir kuruluşsunuz.
6 - LUKMAN Karaoğlan ( 4 Puan )
01.12.2010 15:24:03
...insanları merak uyandıracak cümleleri tercih etmelerini isteyebiliriz. sadece sonut ödüllerin yeterli ölacacağını yapalıbilir. bir dil fikir ilişkili program, ver her ende düşünmeye sevk edebilecek hatırlatıcı uyarıcılar.... gibi . Bizim planımız '' TOPRAK Planı '' olabilir mi diye düşünüyorum...
7 - Rabia Sezer ( 5 Puan )
23.11.2010 18:22:44
Değerli katkılarınız için teşekkür ediyoruz. Buradaki tüm önerilerinizi dikkatle inceleyeceğiz. Birlikte daha iyi bir Acikinovasyon.com geliştirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Yeni süprizlerle yakında karşınızda olacağız.
8 - a.polat ( 5 Puan )
05.11.2010 02:31:49
Buradan yapacağımız katkının ödülü var mı?yoksa motivasyonumuzu mu arttırıyoruz?Fikrimizi ona göre anlatalım...
9 - ömer faruk mete ( 2 Puan )
04.11.2010 21:17:09
firmaların çağrılarına gönderilen fikirlerin, 'aradığımız bu değil' diyerekten bruşturulup atılmamalı.belki gönderilen bir fikirde ,başka bir ışık,başka bir ipucu ve bir ilham buluna bilinir....!! Firmaların verdikleri ödül miktarları(250 tl ile 1000 tl )arasında çok da büyük olmayan miktarlar.Bir firmanın 'beklediğimizi bulamadık ödül veremeyeceğiz ' demesi o firmanın kalitesini düşürür.Yani en azından 'şanımıza yakışmaz yada emeğe saygı gibi insiyatif lerde bulunarak sempati duydukları bir fikri ödüllendire bilirler, yada ( aradığımızı bulamadık, 15 günlük ek bir zamanlı inovasyon a başlatıyoruz, fikirlerinizi bekliyoruz... diye bilirler...!öfm
10 - Emre Gover ( 5 Puan )
29.10.2010 00:58:34
Firmaların istediğine yakın fikir verebilmek için, kriterleri bilebilmemiz de gerekiyor.

Ben söylerim bir çözüm; maliyeti 20KTL, müşteri zaten 10KTL'yi geçemez ise (hiç bir şekilde), boşa zaman harcanmaz

Bu kriterler zorunlu mu, yoksa mümkün olduğunca karşılanmalı mı?

Mesela
bütçe= max 100KTL (zorunlu)
Süre: en kısa süre (zorunlu bir limit yok)

Zorunlu olmayan kriterlerin kendi aralarında ağırlıkları ne?

En ucuz maliyet (10 faktör)
En az çalışan kişi gerektiren(4)
En kısa sürede tamamlanan (7)
Tercihen en çok müşetriyi çezbeden (5 faktör)

Buların netleşmesi sonucunda hem fikir sahibi daha net bir fikir ile gelecek, hemde firma seçerken bu kriterlere en uygun olanı seçerken daha doğru karar verecek.
11 - mesut yavuz ( 4 Puan )
28.10.2010 17:54:25
-fikirlerin kullanılmadığının, kullanıldığı takdirde bedelinin ödeneceğinin garantisi sağlanabilmeli.

-fikirlerimizi sunduğumuz aracı platform olan açıkinovasyon.com, haklarımızın korunması konusunda çaba gösterebilmeli

-bir fikrin olası getirisine uygun mantıklı bir ödülünün olması sağlanmalı. (soğutma sistemi 1000 TL'ye tasarlanmaz.1000 TL'ye hazır kalorifer tesisat projesini makina mühendisine imzalatırsınız anca.)

-fikir sahiplerinin, firmadan yetkili bir kişiyle diyaloğa girebilmesinin ya da en azından fikir konusunda yazışabilmesinin sağlanması gerekir.

-fikir sahibinin tasarladığı proje için firmayla birlikte çalışabilmesinin önü açılmalıdır.hatta belki de şartlardan biri olmalıdır bu konu.

-laf olsun diye fikir uyduranlara, ya tutarsa deyip sallayanlara tabi ki bir şey vermek gerekmez. ancak kafasını yoranın da bir farkı olsa iyi olur.

-bir süre sonunda katılımcı fikirler açıklanmalı.

-bir süre sonunda net bir şekilde sonuçlar da açıklanmalı.

-hatta her fikrin kabul-red sebepleri de açıklanmalı. yani sadece biz fikir üretmeyeceğiz, firma da bu konuyu ve bizi ciddiye aldığını gösterecek şekilde konuyla ilgilenmeli, "neden olmaz" sorusunu cevaplayarak bize yön vermeli.

-site bünyesinde aynı projeyle ilgilenenlerin de haberleşebilmesi, kendi aralarında fikir grubu oluşturarak teklif sunabilmeleri...vs iyi olmaz mı? bir elin 1'i var, 2 elin 10'u olabilir.

-sonuca faydam olacağını düşünmesem işe yarar-yaramaz bunca satırı da oturup yazmazdım, sizler de yazmazdınız. demek ki herşey para değil. emeğimizin ne seviyede önemsendiğini, fikirlerimizin ne kadar ciddiye alınabildiğini görmek istiyoruz. katkımız olursa "ben de bir ucundan tuttum" diyebilmek istiyoruz. yanlışlarımız varsa, düzeltilerek doğruya yönlendirilmek istiyoruz. bu sefer olmasa da diğer sefer ya da daha sonraki doğru şekli bulup belki biraz da dünyalığa kavuşmak istiyoruz. ama 2 cümlemizden de faydalanıldıysa onore edilmek istiyoruz. 20-30 katılımcıya bir ufak plaket vermek herhalde firmaların batmasına sebep olmaz.
12 - Uğur Özgenç ( 5 Puan )
28.10.2010 15:41:39
Firmanın biri bacadan çıkan su buharını yok etmek için 1000 tl ödül veriyor bu ödül o projeyi düşünecek yada bu işi bilecek kişi için o kadar küçük bir ödül ki tarif edilemez ödül sistematiği olmalı verilen fikirin getirisi ile alınan ödül arasında bir orantı olmalı yani insanların verdiği fikirlerin değeri olmalı. Ayrıca mutlaka fikir verenlere geri dönüş olmalı çünkü insanlar sonuç ne olursa olsun merak ederler.
13 - Zeki Özek ( 4 Puan )
28.10.2010 11:35:21
1 - Tek ve büyük, örneğin 3.000 TL düzeyinde bir ödül daha büyük bir kitle tarafından duyulur, daha çok ve kaliteli fikirlere zemin hazırlar.

2 - Yarışmada fikirler beğenilmedi ödül veremiyoruz durumu ortadan kalkmalı.

3 - Ödüllü yarışmaların arasına ödülsüz ya da mütevazi ödüllü sosyal yarışmalar katılmalı.

4 - Sisteme işletmeler, öğretim görevlileri, kamu görevlileri gibi doğrudan alıcılar eklenmeli ve yarışma dışı bir fikri mobil olarak istediğimiz alıcıları belirleyerek gönderebilmeliyiz. Diğer fikir verenler fikir akışlarını oylayabilmeli. Friendfeed, bu yapı için örnektir.

5 - Sisteme tüm film, grafik, görsel, yazı vb yarışmalar dış ödüllü yarışmalar olarak dahil edilmeli. Bu düzenli takipçi sayısını artıracaktır.

6 - Sisteme Facebook hesabı ile girilebilmeli ve fikir verenin arkadaşları bu katılımdan ve dereceden haberdar edilmeli.

7 - Sistem mobil cihazlar üzerinden takip edilebilmeli.
14 - Emre Gover ( 3 Puan )
28.10.2010 10:30:19
Kaç kişi motive olur bilmiyorum ama...

Nasıl kredikartı puanları çok ilgi gördü?
Biriken puanları istediğin anlaşmalı mağazalarda, istediğin ürünün tümüne veya bir kısmına harcayabiliyoruz.

AçıkInavasyon şirketi:
1) Banka firmalarıyla anlaşabilir; kartlara puan ekletebilir ödül olarak
2)Ya da anlaşacağı mağzaların toplu indirim çeklerini uzuca toplayıp, ödül sahiplerine anlaşmalı hangi firmanın indirim çekini istediğini sorabilir.

15 - Emre Gover ( 3 Puan )
28.10.2010 10:12:47
Her insanın farklı zevkleri, farklı ihtiyaçları ve farklı motivasyon faktörleri var.

Kimi için daha fazla para kazanma (paranın kendisi değil, eylemin kendisi), kimisi için ıvırzır bir obje, kimisi için dinlenmelik tatil, kimisi için de hareketli eğlence....

Doğal olarakta firmalar herkesin ihtiyacını tam karşılayamaz. Nereden bilsinler ki?

Yapabilecekleri tek birşey var: Nasıl bir ödül çıkarırsak en fazla fikir üreticiyi buraya toplayabiliriz..

Ama kriterlere uygun en iyi fikri veren bu ödül grubu içinde olmayabilir. Ödülle ilgilenmediği için ilgilenmemiş olabilir.

Üzgünün bunu basit bir formülü yok.. bence tabi. :)

Elde edilmek istenen ne -> Fikir sahibi bu konuda deneyimli mi -> Istenileni verebilmesi için pozitif sonuçlar ne, ayrıca veremez ise karsılaşacağı negatif sonuçlar ne -> fikir sahibine gereken yorum zamanında yapılabiliyor mu?

Bunların birtanesinde eksiklik olsun, ne fikir sahibi ne de firma sonuçtan mutlu olur.

16 - Emel Ozturk ( 4 Puan )
28.10.2010 10:04:36
Merhaba
Öneri /eleştirileri okudum.
Burada önemli olan orijinal fikir mi?, Kişiyi düüşünce üretminde daha çok gayrete getirmek mi? Yoksa ikisi birden mi? Yoksa hiç birimi?
Eger cevap hiç biri ise; o zaman burada projeleri yazmak, paylaşmak, yarışmaya sokmak anlamsız kalıyor.
Proje önerenlere, dereceye giremese bile dahateşvik edici olmalı.
Projesi red edilen kişiye (herkesim emaili kayıtlı) red neden(leri) bildirilmeli. Ki kişi eksiğini görsün. Gerçekten önemsendiğini hissetsin.
Dereceye giremeyenlere, minik ödül/promosyonlar verilebilir. Ki buda kişiyi daha daha çok fikir üretmeye ve araştırmaya iter. Değer verildiğini hisseder.
Bende proje verdim. Olumlu/olumsuz cevap dahi gelmedi. Mutlaka kişiye cevap verilmeli. Karşılıklı güven ve işbirliği vb. verilecek cevaplarla perçinlenir .
17 - Namık Kartal ( 1 Puan )
28.10.2010 03:22:26
Ne ka para O ka futbol demişti bir zamanlar yabancı bir futbolcu. Adını söylemeyeceğim...
Fİyat öncelikle lokomatiftir bu tür konularda. Zira seni senin fikrinle baş tacı edeceğiz gibi bir olayda yok ortada. Vereceksin fikri üçkuruş alacaksın (O da belki) sonra biz senin fikrinle yüzlerce katını kazanacağız mantığı var ortada. Ne yazık ki.
3 fikir verdim bu internet ortamında birisi yarışma idi konseptinden vaz geçtiğim bir web sitesi fikri verdim zira çok daha iyisini bulmuştum. Sonra Türkiye de ciddi kuruluşların desteklediği bir yarışmada fikrim bir yerlerde yayınlanmadığı halde. Bir de hiç dereceye giremediği(Sözde hiç beğenilmediği) halde.
Ertesi günü girdiğimde şu isim alınabilir diye verdiğim web adresleri ne hikmetse Dünya kurulalı beri (Yada internet dünyası) hiç alınmamış bu adresler. Fikirler jüriye sunulduktan 1 gün sonra alındı hemde .com - .net - .biz. - ine kadar hepsini aldılar. Sonuç Foss. Yapılamayacağını nelerin eksik olduğunu yine ben biliyorum. Çümkü onu aştım ve çok daha iyi fikirlerim var ve şu an icraata geçirmiş durumdayım. Web adreslerimi de sırf bu kişileri rencide etmemek için vermeyeceğim. Onlar günü kurtarmak adına çabalayan insanları varsınlar günlerini yaşasınlar.

Ben belki öneriden çok eleştiri yaptım ancak.Özetle şunu diyorum. Firmalar bu gibi şeyleri ciddiye almalı iyi paralar ödemeli.Karşılığını o zaman bulurlar.

Ne demiş Einstein (Bu arada doğum günümüz aynı gündür Einstein ile :)
Hayal, bilgiden değerlidir.
Bende diyorum ki.
Çünkü
Bilgi sizi herkesin bildiklerine.
Hayal ise herkesi sizin bilip, başka kimsenin bilmediklerine götürür.
18 - Neslihan Genç ( 5 Puan )
28.10.2010 00:37:41
İstedikleri fikrin gelmemesi sonucunda ödüllerinden vazgeçme durumları oldukça basit ve komik bir durum. Ki bu ödül evler, arabalar, katlar, yatlar değil. Sembolik şey hepsi. Bunu bile vermekten kaçınan firmaları ben fikir avcısı olarak görüyorum. Peki gelen fikirleri ne yapıyor? Beğenmediğe nasıl inanıcaz. Beğenmedim diyip o fikirleri kullanmadıklarını nerden bilicez. Çok olumsuz bir durum. Fikir gönderen arkadaşlar çoğu mühendislik konularını kapsayan önemli fikirlerini paylaşıyor. Belkide tecrübesini deneyimini paylaşıyor.yine bununla ilgili olarak hangi fikirin beğenildiğinden haberdar edilmemiz gizli kapaklı birşeylerin döndüğünü hisssettiriyor. Düşününkü bir kampanya için 1000 tane fikir gönderildi ve içlerinden bir tanesi bilemi beğenilmedi. buna inanmıyorum 1000 tane gizli fikirden mutlaka hoşlarına giden bir fikir vardır ve bunu bir şekilde kullanıyorlardır. kim nasıl ispat edebilirki bu fikiri ben öne sürdüm diye. Mesela daha önce marka arayan bir firma inovasyonu vardı. Bizler sadece alınmaya müsait bir marka için kaç liralar harcıyoruz. bunlar gelen markaları ne yaptılar bırakın bir marka beğenmesini en az 20 tane markayı beğenmişlerdir. Peki bu 20 markanın fikir sahibine herhangi bir ödül verildimi? sadece birinci ile sınırlandırıyorlar. Ben kullanıkları her fikir için ödül vermeleri taraftarıyım. ve bunu açık bir şekilde yapsınlar. Tamam telif hakkı kullanım hakkı veya lisans-tescil her nasıl koruma altına alacaklarsa başvuruları yapsınlar ondan sonra yayınlasınlar. Beğenilmeyenleride yayınlasınlar. Kapalı bir şekilde yürümesi çok rahatsız edici.

Firmalar kullanıkları her fikir için aynı ödülü vermelidir.

Ayrıca her üyeye gönderdiği fikir için puan verme fikri güzel. Bu toplanan puan karşılığında da küçük sembolik ödüller. Amaç kişilere önem verildiğini hissettirmek. Firmalar direkt olarak yapmıyorsa bunu ikna edicek olan sizlersiniz. Ben iki fikir gönderdim ve artık göndermeyeceğimi düşünüyorum.
19 - Oğuzhan Tanrıkoluoğlu ( 5 Puan )
27.10.2010 18:12:17
Bence zeki insanlarin fikirleri bu sitede sudan ucuz gidiyor... ve diğer ödül almayan fikirlerinde kullanılıp kullanılmadığı hakkında bir bilgi yok... Eğer site adil olması gerekiyorsa Ümit Turan adlı arkadaşı baya bi ciddiye alması gerekiyor.
20 - aysun düzgün ( 3 Puan )
27.10.2010 18:05:46
ödül alan 1. 2. 3. den başka kazanamayanlar da ödüllendirilmeli böylece onlar cesaretlenerek daha sonraki katılımlarda daha yaratıcı olurlar
21 - Aziz AKBIYIK ( 3 Puan )
27.10.2010 16:34:00
Selamlar
Bence 3 ayrı ödül verilmeli, örnek vermek gerekirse; Birinci fikre ödül 1000 TL ikinci fikre 500 TL üçüncü fikre 250 TL olabilir. Veya elektronik eşya verilecek ise 1. Ödül Laptop 2. Ödül Dijital fotoğraf makinesi 3. Ödül de ... gb Usb bellek olabilir. Bu şekilde motivasyon arttırılabilir ve 2. 3. ler için birinci olabilmek adına daha fazla cesaret verebilir. Ayrıca ürettiğimiz fikirlerin fikre talip kurumlar tarafından kullanılmadığını nereden bilebiliriz ? Açık Inovasyon bu konuda bir garanti verebiliyor mu ? pek sanmıyorum. Son olarak ödülü kazanan fikir her ne ise uygulama sonrası paylaşılması taraftarıyım
22 - şenay girginel ( 5 Puan )
27.10.2010 16:22:09
hediye dağıtımında adet coğaltılabilir örneğin en beğenilen ilk 5 fikire ödül verilebilir 1 kişiye 5000 tl yerine 5 kişiye 1000 vaya 20 kişiye 500 tl gibi
sinangil unları sırf fikir yazdım diye numune paketi gönderdi örneğin kozmetik firmesı ise numune ürün gönderebilir
23 - Ümit Turan ( 2 Puan )
27.10.2010 15:51:36
1) Fikirleri değerlendirmeye alan Firmalar,fikir stoğu yapıyor!(Aksini iddia eden varsa buyrun tartışalım.)
Bu şu demek her ne kadar fikri ve sınai haklarımıza saygı gösteriliyor olduğunu sanıyor olsakta,fikirlerimizin sadece ilgili firma tarafından görülebiliyor olması yeterli değildir ve açıkinovasyon.com'un ödül alan fikirleri neden yayınlamıyoruz gibi yaklaşımınıda ayrıca çürütmektedir.Fisrmalar fikirlerimizi veri tabanında binlerce fikri saklı tutma hakkına sahipken biz malesef bir tek fikri bile göremiyoruz.Bu bağlamda şahsıma ait her fikir benim için değerlidir.Fikrim hakkında firmalardan olumlu yada olumsuz bir cevap(değerlendirme,görüşler) gelmemeside ayrı bir sıkıntı elbette.Firmaların uygun gördüğü yada görmediği fikirleri sonraki uygulamalarda(Reklam ve Tanıtım çalışmaları)kullanabilmektedir.Buda fikirlerin patentlenebilirlik kriterlerinde olsun yada olmasın tesciliniz yoksa hak kaybıdır.İlerde fikrininz adına hiç bir hak talep edemessiniz.Zaten açıkinovasyon sitesinde açıkca söylenmektedir.Sorumluluk alınmıyor.Firkirleri gönderip göndermemekte serbesttiz.Gönderdiğimiz her fikir için varmıdır bir babayiğit(maddi gücü olan) TPE patent başvurusu yapsın?
Anlatmak istediğim şu binlerce fikir arasında çok değerli olanlarıda var.Bir yada bir kaçı için ödüllendirme yapılıyor.Diğerleri ise firmaların veri tabanında hazine gibi duruyor.Ödüllendirilmeyen fikirler için firmalara tarafından puanlama yapılıp ayrca sitede yayınlansın.Rumuzlar ile birlikte kaç puan aldığı ve kaçıncı sırada oldu yazılsın.Açıkinovasyon tarafından ayrıca çam sakısı çoban armağanı niyetiyle sınır puanlar belirlenerek örneğin gönderdiği fikirler karşılığında firmalardan gelen puanlamalar sonucu 1000 puana ulaşan her üyeye x ürün ,x bilet,x seyahat,x tiyatro v.b. gibi fırsatlar sunulsun.Ben ödül alabilmek için fikirlerimi paylaşmıyorum ama böyle bir uygulama az da olsa motive kaybını önleyebilecek Fikri sahiplerine heyecanlı bir bekleyiş sunacaktır.


24 - Murat Çabuk ( 4 Puan )
27.10.2010 15:20:25
Katılımcıların en fazla 3 oy kullanarak (kendilerine oy veremedikleri) diğer katılımcılardan favori olarak seçmelerini isteyebilirsiniz.
Böylece Firmaya değerlendirmek için sunulacak ilk 10 fikir de buradan çıkmış olur.

Böylece firma da bu ilk 3 ya da 10 fikre oy verenlerin tümüne ödül havuzundan ödül verebilir.

Ödül havuzu da firmalara opsiyonel olarak sunulur ve bu hizmeti almak isteyen firmaya ücreti mukabilinde sunulur.
25 - Jale Unturk ( 5 Puan )
27.10.2010 15:08:41
Merhaba, Biraz daha geniş düşünürsek (kullanıcı ve yayımcı taraflarından bakılınca),kullanıcı kazanmak ve fikrine değer verilmesini ister. Yayımcı ise harcadığı zaman kaybını ve düşünce kaybını telafi etmek ister, eğer kendi istediği gibi bir fikir bulamadıysa bununla ilgili olarak hem kullanıcılara hem de size yaptığınız anlaşma dahilinde bir madde konmalı.(İyi bir fikir bulunamadığı takdir de inovasyon çağrısı yenilenecektir.); yakın veya geliştirilebilir bir fikir olduğunda 'geliştirilebilir fikir' ödülü verecek ve aradığı fikirle örtüştüğü düşünülen fikire de 'inovasyon ödülü' verecek. Dolayısıyla hem yayımcının, hem kullanıcının, hem de sizin mağdur olmamanız için 3 farklı kategori de değerlendirme yapılacak.
Ayrıca öneri sunan arkadaşlar da çok başarılı ve bu fikirleri de katılımı arttıracaktır.
İyi Çalışmalar dilerim,
26 - Kadir Tombak ( 5 Puan )
27.10.2010 15:05:15
Fikirlerini paylaşan arkadaşlaraın haricinde hediye kazanamayan arkadaşlarında gönül alma babında birşeyler verilebilir. Birde sadece fikrin en iyisi alınıyor kullanılıyor diğer fikirlerin kullanıp kullanılmadığı belli değil. . .
27 - hakan türkol ( 5 Puan )
27.10.2010 14:47:10
Şahsen benim fikir verip öneride bulunduğum 6 ayrı başlık oldu ve gördüğüm eksikliklerden biri iletişimdi. Fikrime kıymet verildiğini pek hissetmedim açıkçası. Belki bu fikir avına çıkan şirketin bir ihmali olabilir fakat proje başlangıç,bitişi, deadline ve gelişme safhalarında pek iletişim yok. Herhangi bir derecelendirme veya seviye tespiti yapılmıyor.
Diğeri de incentive konusu ki fikir paylaşan insanların çabalarının değerlendirildiği, paylaşıma yönelik teşvik adına bir havuz/kredi/promosyon sistemi uygulanılarak kullanıcı/fikir sahibi onore edilebilir kanaatindeyim.
28 - Salih Kozan ( 5 Puan )
27.10.2010 14:05:24
A.Çağrı Tolga arkadaşımızın fikri güzel artı olarak siteyi tam gezme fırsatım olmadı o yüzden üyelere nasıl imkanlar tanındığını bilemiyorum yorum yapan fikrini sunan üyelere belli puanlar verilmesi ödül kazanamayanların puan sahibi olup o biriktirdiği puanlarlada yarım elma gönül elma gibisinden sitede ürünlerin bulunması istedikleri ürünleri puanlarla alabilmesini sağlayabilirsiniz
29 - Fuat ÇAKIR ( 5 Puan )
27.10.2010 14:02:56
Arkadaşların belirttiği üzere önerilen her fikir için bir puan verilmesi, tabiki standart puanlamayı kastetmiyorum, tatmin edici olmayabilir ama inceleyen en azından 1 ile 100 arası bir puanlamada bulunabilir. Bu puan hem kullanıcılar arası rekabeti hemde puanın paraya dönüştürülmesi açısından yıl sonu (yıl sonu diyorum kullanıcıların sadakatini koşula bağlamak) hesapları kesilebilir.
30 - Muzaffer Cebeci ( 5 Puan )
27.10.2010 13:42:19
A. Çağrı Tolga arkadaşımıza katılıyorum. Ayrıca bence ödüller indirim yerine para olmalı sonuçta insanlar laptop mobilya yerine para kazanmak istiyorlar.
31 - A.Çağrı Tolga ( 5 Puan )
27.10.2010 13:27:12
Merhaba, bence bunun için şimdi yeni yeni kurulan sitelerle (üye olunduğunda belirli indirimler sağlayan) birlikte bir iş modeli geliştirilebilir. Öneri verme cesaretini gösteren herkese anlaşma yapılan sitede tatmin edici belirli bir puan, para her neyse verilir. Her bir ödül önerisine 1 TL verseniz, kullanıcı 100 öneri verip 100 TL sahibi olabilir. Tabi ki önerilerin konu içeriklerinin uygunluğunu sizin kabul etmeniz şartıyla. Bunun maddi yükünü de tabi ki önerileri isteyen kuruluşun karşılaması gerekmektedir.
İyi çalışmalar dileklerimle,
YORUM YAZIN
Adınız Soyadınız
 
e-Posta
Verdiğiniz Puan
Yorumunuz
Beni Hatırla
Güvenlik Numarası
Güvenlik numarasını giriniz
Son Yorumlar
Ülkü GÜLSOY 02/02 11:55
Michelin Çağrı Kazananı: Gülay Zengin
Gülay ZENGİN 02/02 11:29
Michelin Çağrı Kazananı: Gülay Zengin
Murat YILDIZ 19/01 11:33
Michelin Çağrı Kazananı: Gülay Zengin
Birol puçi 19/01 01:12
Michelin Çağrı Kazananı: Gülay Zengin
Nurettin Coşkun 17/11 11:12
Kurumsal Satış Uzmanı Arıyoruz!
Blog Arşivi